שבועיים באיטליה – מסלול מפורט בתחבורה ציבורית – חלק א’

מהרגע שהגעתי לאיטליה הוקסמתי מיופייה. היא מיוחדת, מעניינת ובעלת מראות רבים ומגוונים. כל אזור בעל מראה ייחודיי וסגנון בנייה משלו. נהניתי מאוד מהזמן שלי באיטליה ואני חושבת שבניתי מסלול ממש כיפי שכלל אזורים רבים באיטליה ללא צורך במכונית, אז החלטתי לשתף אותו איתכם. פירטתי בהרחבה על המסלול שעשיתי, דרכי הגעה, מקומות לינה וטיפים כללים כך שנאלצתי לחלק את המאמר ל-2 חלקים,  את החלק השני תמצאו כאן.

התחבורה הציבורית באיטליה עובדת בצורה נפלאה, האמת שאפילו הופתעתי לטובה מהדרך בה היא תפקדה. ידעת שלהתנייד בתחבורה ציבורית בזמן שמטיילים זה אחד מתוך עשר דברים פשוטים שיהפכו את הטיול שלך לאקולוגי יותר? קראו עוד כאן.

אז בלי הקדמות נוספות בואו נתחיל.

יום 1 – הגעה למילאנו.

נוחתים במילאנו ומתרשמים מהעיר. לקחתי רכבת מהשדה תעופה למרכז העיר. התחלתי את המסלול שלי בגן הבוטני של מילאנו. לאחר מכן נכנסתי לסיור במוזיאון של בית האופרה לה סקאלה (La Scala Opera House Museum). משם המשכתי לגלריה ויטוריו עמנואלה (Vittorio Emanuele Gallery), מרכז הקניות העתיק בעולם. בצמוד אליו תמצאו את כיכר הדואומו (Duomo) ואת הקתדראלה המרכזית של מילאנו. כמובן שלמילאנו יש עוד המון מה להציע בהתאם למה שמעניין אותך.

יום 2 – טיול יום לאגם קומו.

כאן יש 2 אופציות, לקחת טיול יום מאורגן או לעשות את אותו המסלול בתחבורה ציבורית. אני עשיתי את הטיול המאורגן כי סגרתי את זה מראש ולא ידעתי שלהתנייד בתחבורה ציבורית באיטליה יהיה כל-כך קל ונגיש, אבל בטיול המאורגן עשינו גם שייט באגם (שהיה מאוד יפה ומומלץ) אז היה שווה מאוד. ביקרנו בשלוש עיירות שממוקמות על האגם: קומו (Como), בלאגיו (Bellagio), ורנה (Varenna). לשלושתם אפשר להגיע בקלות ברכבת או אוטובוס ולהתנייד ביניהן במעבורת/רכבת/אוטובוס.

כל עיירה בעלת מראה אחר, כולן ציוריות עם פרחים רבים מפוזרים ושלל סמטאות. בעיר קומו אל תפספסו את ארמון ברולטו (Palazzo Broletto ) בסגנון גותי ובצמוד לארמון תמצאו את הקתדרלה המרכזית של קומו (Duomo del Como) שנחשבת לאחת הכנסיות היפות ביותר באיטליה שבנו אותה במשך 300 שנה.
בנוסף בעיירה בלאגיו אני ממליצה לך לבקר בוילה מלצי שנמצאת בתוך גן בוטני מהמם וללכת לנקודת התצפית “לה פונטה ספארטיוונטו” (“La Punta Spartivento”).

איפה ישנים במילאנו?

ביומיים האלו במילאנו ישנתי בהוסטל ‘הוסטלובלו‘ (‘Ostello Bello Grande‘) שאני סופר ממליצה עליו, בנוסף יש להם כמה סניפים מסביב לאיטליה שהבנתי ממטיילים שפגשתי שכל הסניפים שלהם מומלצים. ההוסטל במילאנו ממוקדם קצת רחוק ממרכז התיירותי של מילאנו (30 דק הליכה) אבל הוא צמוד לתחנת הרכבת המרכזית (דקה הליכה). הוא מעוצב ברמה גבוהה, בחדרים ישנם שירותים פרטיים, החדרים נקיים ויש ערבי פעילות משותפים.

יום 3 – נסיעה להרים הדולומיטים.

באזור הדולומיטים יש כמה תחנות רכבת מרכזיות בניהן – ברסנון (Bressanone), בולזאנו (Bolzano) ומראנו (Merano). כאשר מטיילים בתחבורה ציבורית המיקום שבו אנחנו בוחרים לישון בו חשוב מאוד וצריך להתאים לרצונות הטיול שלנו. הדולומיטים הינם חבל ארץ גדול ויש הרבה מה לראות. אני בחרתי להתמקם בסט. מגדלנה (St. Magdalena), שזאת עיירה מהממת במרחק של 20 דק באוטובוס ישיר מתחנת הרכבת בברסנון. באזור יש כמה מסלולי הליכה ונוף מרהיב. בחרתי בעיירה הזאת כי רציתי נוף תמידי להרים מתנוססים מהמלון בשילוב עם מסלולי הליכה ביער. אם הייתי שוהה יותר ימים באזור כנראה שהייתי בוחרת להתמקם במראנו כי יש בה מגוון רחב יותר של מסלולי הליכה.

סט. מגדלנה מהממת והגעתי יחסית מוקדם כך שפשוט שוטטתי באזור ונהניתי מהיופי של הדולומיטים.

המסלול שעשיתי ברכבת –

עליתי על רכבת ב-8:25 מתחנת סנטרלו (Centrale) במילאנו לכיוון ורונה פורטה (Verona Porta Nuova) עצירה של שעה וחצי להחלפה לרכבת לברנסון (Bressanone) שיצאה ב11:50. הגעתי לברנסון ב14:05 משם עליתי על אוטובוס שיוצא מתחנת האוטובוס שצמודה לתחנת רכבת ב14:27 קו מספר 330 נסיעה של עשרים דקות לתחנת אוטובוס בסט. מגדלנה.

חשוב לציין:

– גם באזור זה הקווי אוטובוס עובדים בצורה יוצאת מן הכלל. כאשר קו אוטובוס מקדים את זמנו הוא עוצר בתחנה ומחכה לזמן המתוכנן שלו עד שהוא ממשיך בדרך.
– יש המון אופציות לטיולי יום בדולומיטים ואם תרצו להתנייד בתחבורה ציבורית עדיף להישאר באזור בו אתם שוהים. אז כמו שציינתי אני בחרתי להתמקם בסט. מגדלנה כך שאתן המלצות לטיולים שעשיתי באזור זה, אך כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של מסלולי הליכה בדולומיטים באזורים שונים.

יום 4 –  עיירת זנס (Zanserhutte).

על מנת להגיע לעיירה עולים על קו 330\339 מתחנת האוטובוס בסט מגדלנה לכיוון זנס (יוצא בערך כל שעה) נסיעה של 15 דקות. בצמוד לתחנת אוטובוס בזנס ישנו שמורת טבע (‘Neturerlebnisweg Zans’) בעלת מסלולי הליכה רבים. הפארק ברובו עובר בתוך יער אך ישנם תצפיות רבות במהלך המסלולים לכיוון ההרים. אני ביליתי בפארק יום שלם ועשיתי 2 מסלולי הליכה שונים.

יום 5 – קולמה (Colma).

באזור קולמה ישנו טירה הממוקמת על הר גבוה ומפלים באיזור. התחלתי בטירת טרוסטבורג (Trostburg), עליתי על קו אוטובוס 330 לכיוון ברנסנון ירדתי בקלם (Klamm) (תחנה על הכביש המהיר, גוגל מפס ידע להכווין אותכם)  ועליתי על קו 170 לכיוון בלוזאנו (מעבר לכביש), ירדתי בתחנת דורף (Dorf). הנסיעה לקחה 40 דקות ומתחנת האוטובוס ישנה עליה חדה של 20-30 דק הליכה לכיוון הטירה. הנוף מהטירה מרשים ושווה את העלייה. משם חזרתי לתחנה ועליתי על קו 346 לכיוון מפלי ברביאנר (‘Unterer Barbianer Wasserfall’), ירדתי בתחנת ברביאנר (Barbianer) והלכתי כ15 דקות לכיוון המפלים. ניתן לשלב תצפית בסבץ’ (Saubach).

יום 6 – סט. מגדלנה ויער בברנסנון.

התחלתי את היום בטיול בסט. מגדלנה, בעיירה ישנה כנסייה מאוד יפה עם נוף הרים ומסלול הליכה חמוד. כשסיימתי לטייל באזור היפייפה הזה עליתי על אוטובוס קו 330 לכיוון ברנסנון, ירדתי בתחנת אוטובוס שצמודה לתחנת רכבת ומשם עליתי על קו 320.1 ירדתי בתחנת וילה מייר (Villa Meyer) והלכתי כמה דקות לפארק אידרוטרפיקו (Percorso Idroterapico Kneipp Varna). פארק מדהים עם נחל שעובר דרכו ומסלולי הליכה ביער. מאוד שליו וכיפי.

איפה ישנים בדולומיטים?

באזור הדולומיטים ישנתי במלון פרויאוף (Proihof) שהיה יוצא מן הכלל. החדרים גדולים ומרווחים, ניתן לבחור בין מגוון חדרים הכוללים סלון, מטבח ומרפסת. החדרים נקיים ונעימים. ארוחת הבוקר היית טעימה ועשירה אשר הוכנה כולה מחומרי גלם מהחווה הפרטית של המלון. אך היתרון הגדול ביותר הוא קבלת כרטיס הטבות לפעילויות באזור (מספק הנחות רבות) ומאפשר נסיעה חופשית בחינם בתחבורה ציבורית. אני לא יודעת אם ישנם עוד מלונות אשר נותנות את הכרטיס הזה אבל זה הפך את ההתניידות באזור לקלה, נוחה וזולה.

יום 7 – נסיעה לרומא ואתרי התיירות.

התחלתי את הבוקר מוקדם והגעתי לרומא כבר בצהרי היום. עשינו מסלול בין אתרי התיירות המרכזיים של העיר. התחלנו בחורבות של העיר העתיקה ומרחצאות קרקלה (Caracalle baths), משם המשכנו לאנדרטת ויטוריו אמנואלה השני (Monument Nazionale a Vittorio Emanuele II) המרשימה שצמודה למרחצאות. הלכנו למזרקת טרוי(Trevi ) ומשם לפנתאון (Pantheon) ומזרקת ארבעת הנהרות (Four Rivers), עברנו ברובע היהודי והתקדמנו לכיוון ארוחת הערב.

המסלול שעשיתי ברכבת –

אז כמו שהזכרתי בפוסט הקודם אמא שלי ואחותי הצטרפו אלי ל-4 ימים רומא ככה שרציתי להגיע מוקדם ומהר ככל האפשר לרומא אז לקחתי מונית לתחנת רכבת בבולזאנו (40 דק נסיעה) כי בשעות הבוקר המוקדמות אין אוטובוסים באזור. עליתי על רכבת ב7:15 והגעתי לרומא ב12:10. ישנם רכבות ישירות גם בשעות מאוחרות יותר (ואז ניתן לקחת אוטובוס ישיר לברסנון ולעלות שם על הרכבת לרומא).

אז זה היה המסלול של השבוע הראשון של הטיול שלי באיטליה, כאן תמצאו את המשך המסלול יחד עם טיפים כללים לטיול מוצלח באיטליה, תהנו, מוזמנים לשאול שאלות בתגובות ואענה בהקדם.

רק אציין שזה הינו המסלול שאני עשיתי כמובן שאתם מוזמנים להתאים את המסלול לאופי הטיול שלכם ולקצר או להאריך את השהייה במקומות שונים.

לתמונות והמלצות נוספות מוזמנים להציץ בפרופיל שלי באינסטגרם.

שתפו הלאה:

4 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעוד כתבות שיכולות לעניין אותך

סיכום עולמי חדשות טובות

סיכום עולמי – חדשות טובות 2023

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת מאוד לנו כקולקטיב אבל חשוב לי לזכור ולהזכיר שאם נחפש, נמצא גם נקודות חיוביות בדרך. אומנם אנחנו כבר התקדמנו אל

Read More »

נעים להכיר, אני פז חן

אני בעלת הבלוג הזה ובעלת סטודיו Raise למוצרי נייר להתפתחות אישית והעצמה. בין היתר אני גם אסטרולוגית שמאמינה שבכוכבים נמצאת ההדרכה המדויקת לקוד הקוסמי שלנו ולמסע שבאנו לעבור כאן. אני מאמינה שהגענו לחיים האלה כדי לחוות הרפתקה, כיפית ומפתחת. כחלק מהמסע שלי אני כאן כדי לחלוק ולשתף את הידע שאני צוברת כדי להנגיש ולאפשר לכמה שיותר אנשים להתחבר לעוצמה הפנימית שבהם.

ראשי פרקים

פוסטים אחרונים

כלים להתפתחות אישית

יומן ליווי חצי שנתי להתפתחות אישית.

הרשמה לניוזלטר

הצטרפו לרשימת התפוצה ותקבלו עדכונים על מבצעים, תוכן חד שלא כדאי לך לפספס, חדשות טובות והפתעות נוספות ששמורות לחברי הקהילה בלבד.