איזון אקולוגי – למה זה חשוב להמשך האנושות

balance stones, ecological balance, why we need that

איזון הוא מצב בריאותי תקין. איזון מאפשר הרמוניה ויציבות. איזון נחוץ בכל התחומים בחיינו אך במיוחד במערכת האקולוגית. המערכת האקולוגית עובדת באיזון במשך מיליוני שנים. אך עם התערבותנו ובמיוחד עם התפתחותנו הטכנולוגית נוצרו מצבים בהם יש חוסר איזון. כאשר יש פגיעה באחד ממרכיבי המערכת, כל המערכת נתונה לסיכון. בתוך המערכת האקולוגית ישנם יחסי גומלין בין האורגניזמים השונים, לכן כולנו תלויים בכל אחד.

אנחנו לא נמצאים מחוץ למערכת האקולוגית, אנו זקוקים לה בדיוק כמו שאר היצורים החיים. פעם הקשר שלנו לטבע היה ישיר, חיינו בתוך המערכת, היה ניתן להרגיש אותו כי היינו נתונים לשיווי המשקל של הסביבה על מנת לשרוד. אבל היום הבדלנו את עצמנו מעולם החי, אך אנחנו עדיין זקוקים לו על מנת לשגשג ומרגיש שהשכיחו לנו את הצורך הזה. המצב האקונומי נהיה חשוב בחברה הרבה יותר מהמצב האקולוגי. אך כאשר לא יהיה מים נקיים לשתות או אוויר לנשום זה לא משנה כמה כסף יש לנו. בשביל מים ואוויר נקיים אנחנו זקוקים למערכת אקולוגית מתפקדת ומאוזנת. הכסף אינו מייצר לנו את האוכל, הוא לא גדל בסופר אלא באדמה שצריכה להיות פורייה על מנת להניב מזון.

כיום מתערב האדם בטבע על מנת ליצור לעצמו איכות חיים גבוהה. ההשפעות של ההתערבות מפרות את המאזן האקולוגי. אנחנו יוצרים איכות חיים גבוהה באופן מידי אך ללא התחשבות ביצורים שחיים מסביבנו עכשיו ומהצאצאים שלנו שיצטרכו להתמודד עם המצב העגום שבו כדור הארץ יהיה אם לא נשנה את פעולתנו. בירוא יערות הוא אחד מפעולות אלו. האדם כורת יערות על מנת להשתמש בשטח או בעצים. כתוצאה מכך אנחנו מקטינים את ספיגת הפחמן דו חמצני, אשר מחמיר את תהליך אפקט החממה. בנוסף אספקת האוויר החדש שמספר העצים נעלם יחד איתם. כמובן שלעצים יש עוד יתרונות רבים – הם שומרים על הקרקע יציבה, פורייה, לא יבשה מידי ולא רוויה מידי. היערות משמשות כבית גידול למאות מינים ו70 אחוז מכל המינים שחיים בכדור הארץ מתאכלסים ביערות הגשם. יתרה מזאת ניתן להחליף את העצים בהמפ (קנבוס) אשר יכול לשמש כחומר גלם טוב ויעיל הרבה יותר מעצים.

ישנם עוד הרבה פעולות שהאדם עושה אשר מפרים את האיזון האקולוגי אך נעזוב אותם כרגע. 

?לשם מה בעצם קיים האיזון האקולוגי

היקום עובד בהרמוניה, על מנת לאפשר הרמוניה צריך שיהיה איזון.
לדוגמא, בחופי קליפורניה הנמיות ניזונות מקיפודי ים, הקיפודי ים מלחכים את השורשים של צמחי האצה מוזהבים, צמחי האצה המוזהבים הזהוב הם בית גידול של דגים רבים ושל הנמיות בנוסף הצמחים סופגים פחמן דו חמצני ועוזרים לאיזון והפחתת התחממות. כאשר אין מספיק נמיות, אוכלוסיות קיפודי הים גדלה והאיזון מופר, במצב כזה קיפודי הים מחריבים את היער התת-ימי ובית הגידול נעלם יחד עם הדגים שהיו בו. דוגמא נוספת, העירייה ריססה שדה חקלאי, את הגופה של החרגולים המורעלים אכלו עכברים, דבר זה הרג את עכברים, את העכברים שהורעלו אכלו נשרים וכתוצאה מכך גם הם הורעלו וכך השרשרת ממשיכה וממשיכה.

אך כיצד זה משפיע ישירות על האנושות?

המאזן האקולוגי תורם למין האנושי רבות. קודם כל אנחנו אוהבים את הטבע ונהנים בשהייה בו. מחקרים הוכיחו כי שהייה בטבע היא תרופה טבעית נגד דיכאון. אנשים שמבלים יותר זמן בטבע נוטים להיות מאושרים יותר מאלה שלא. בנוסף המאזן שומר על כך שהמים המתוקים יישארו נקיים וטובים לשתייה. מספקים אוויר נקי לנשימה. מאפשרים לקרקע להיות פורייה וכך היא מספקת לנו את המזון הדרוש לנו. ללא שלושת המרכיבים הללו אין דרך שנוכל לשרוד. אנחנו לא יכולים להישאר המין היחידי בכדור הארץ. אנחנו זקוקים למערכת אקולוגית שלמה, מגוונת ומאוזנת על מנת לשגשג בחיינו. כל המשאבים שלנו מקורם בטבע ולכן אנחנו צריכים לשמור על הטבע, לשים את זה בראש סדר העדיפויות שלנו.

לדעתי שמירה על שאר המינים בכדור הארץ חשובה פשוט כשלעצמה, ללא קבלת תרומה מכך. מכיוון שהם יצורים מיוחדים, יפים, פרי הבריאה, מבטאים את האלוהות ומחובתנו כיצורים בעלי מודעות לשמר את כל היצורים החיים כי כאשר מין נכחד אין אפשרות להחיות אותו מחדש וההפסד תמיד יהיה שלנו. תהיו מתחשבים יותר, בקרוב אפרסם דרכים שבעזרתם נוכל לשמור על המאזן תקין

שתפו הלאה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעוד כתבות שיכולות לעניין אותך

סיכום עולמי חדשות טובות

סיכום עולמי – חדשות טובות 2023

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת מאוד לנו כקולקטיב אבל חשוב לי לזכור ולהזכיר שאם נחפש, נמצא גם נקודות חיוביות בדרך. אומנם אנחנו כבר התקדמנו אל

Read More »

נעים להכיר, אני פז חן

אני בעלת הבלוג הזה ובעלת סטודיו Raise למוצרי נייר להתפתחות אישית והעצמה. בין היתר אני גם אסטרולוגית שמאמינה שבכוכבים נמצאת ההדרכה המדויקת לקוד הקוסמי שלנו ולמסע שבאנו לעבור כאן. אני מאמינה שהגענו לחיים האלה כדי לחוות הרפתקה, כיפית ומפתחת. כחלק מהמסע שלי אני כאן כדי לחלוק ולשתף את הידע שאני צוברת כדי להנגיש ולאפשר לכמה שיותר אנשים להתחבר לעוצמה הפנימית שבהם.

ראשי פרקים

פוסטים אחרונים

כלים להתפתחות אישית

יומן ליווי חצי שנתי להתפתחות אישית.

הרשמה לניוזלטר

הצטרפו לרשימת התפוצה ותקבלו עדכונים על מבצעים, תוכן חד שלא כדאי לך לפספס, חדשות טובות והפתעות נוספות ששמורות לחברי הקהילה בלבד.