לפני שנשרף – דרכים לעצירת ההתחממות הגלובלית – חלק ב

העצים יעזרו לנו בעצירת ההתחממות הגלובלית

בפוסט הקודם דיברנו על הבעיה המרכזית שיוצרת את ההתחממות הגלובלית – גזי החממה שלנו. ראינו שישנם מקורות אנרגיה אלטרנטיבות שיחליפו את המקורות המזהמים. בנוסף דיברנו על השינויים הרבים שכל אחד יכול לעשות באורח חייו שיעזרו להפחתת הגזים ולמצב שלנו (אם פספסת זה כאן).

אך גזי החממה יוצרים בנוסף גם זיהום אוויר. למזלנו העצים מטהרים את האוויר. עץ אחד מנקה מסנן ומטהר 100,000 מ”ק אוויר מזוהם, מייצר 700 ק”ג חמצן וקולט 20 טון פחמן דו חמצני בשנה. בנוסף הוא יכול לספוג בשנה 80 ק”ג של תרחיפים שמכילים מתכות רעילות ככספית, ליתיום עופרת וכדומה.

לאחרונה מדענים הצליחו לפתח טכנולוגיית “עלה ביו סולרי” לניקוי זיהום האוויר ביעילות מדהימה. חוקרים אומרים שהטכנולוגיה החדשה משתמשת בפוטוסינתזה לטיהור אותה כמות אוויר שמטהרים 100 עצים, כל זאת תוך ניצול שטח עץ אחד. הטכנולוגיה פועלת בעזרת גידול של צמחים זעירים על גבי פלטפורמות רחבות שמותקנות בדומה לפאנלים סולאריים בשטחים נרחבים, כך נעשה שימוש בתהליך הפוטוסינתזה להפיכת גזי החממה מהאוויר לחמצן נקי.

המצאה זאת תוכל לעזור לנו רבות בניקוי האטמוספרה, אך לעצים יש תרומות נוספות שעוזרות לנו להתמודד עם המצב ולמזער את הנזקים. לצעירנו שטחים רבים של עצים נכרתים בכל רגע. כתוצאה מכך כדור הארץ מתחמם במהירות גדולה עוד יותר. עץ אחד מוריד את הטמפרטורה בסביבתו בכ-4 מעלות.

ב12,000 שנים האחרונות, כדור הארץ שלנו איבד יותר מ3 טריליון עצים, אבל ליערות יש יכולות החלמה מדהימות, אם ניתן להם את ההזדמנות.

השתדלו להשמיע את קולכם ולחתום על עצומות לשימור היערות שלנו.

הם הריאות של כדור הארץ. מעבר לזה שאנחנו זקוקים להם ליתרונות שהם מספקים, היערות משמשות כבתי גידול למינים רבים של חיות שאנחנו זקוקים להם לשמירה על האיזון האקולוגי.

דרך נוספת לעזרה במצב שלנו היא לשתול עץ אחד או שתיים או עשר (:

כל עץ תורם רבות למצב שלנו כך שהעדיפות היא לכמה שיותר. מעבר לכל היתרונות שציינתי עד עכשיו, עצים שומרים על הקרקע יציבה וממתנים את רעידות האדמה. בנוסף עץ בקרבת בית משמש כמו קיר אקוסטי. הוא בולם רעשים ומוריד את עוצמת הרעש. עץ בוגר בסמוך לנכס מעלה את ערכו באחוזים רבים. מעבר לתרומה הגלובלית, העץ תורם בחזרה למי ששותל אותו.

אולי תקבל השראה אחרי שתשמע את הסיפור של הילד בן ה-9 שהתחיל בפרויקט של שתילת טריליון עצים אחרי שהחליט שהמבוגרים לא עושים מספיק בנוגע למצב שלנו. או מזוג הברזילאים שבעקבות כריתה מסיבית בברזיל נטעו יותר משני מיליון עצים וייערו את האזור השומם מחדש במשך 20 שנה. בסך הכל חזרו למקום כ-177 מינים של ציפורים, כמו גם 33 מינים של יונקים, 15 מינים של זוחלים ו-15 מינים של דו-חיים. ביער גדלים כעט כ-293 מינים של צמחים..

אם אין ביכולתך לצאת ולשתול עץ ניתן לתרום סכום קטן של כסף לחברת קק”ל אשר עושים את העבודה בשבילך. דרך נוספת למי שאינו יכול לקנות שתיל היא להנביט בלוט או גרעין ולאחר מכן לשתול אותו.  

הכריתה המסיבית של היערות שלנו נגרמת מתוצאה של שימוש האזור לתעשיות המונית של בשר, סויה, שמן דקלים ועצים לתעשייה.  

מומלץ שלא לצרוך מוצרים אשר מכילים שמן דקלים וסויה.

מעבר לכריתת היערות, תעשיית הבשר גורמת שלעצמה כמויות רבות של פחמן דו חמצני. הפחתת צריכת הבשר והגבינות או הפסקת הצריכה לגמרי תשפיע באופן הכי משמעותי על הסביבה. מנת המבורגר אחת שווה בהפקת הפחמן הדו חמצני ליממה שלמה של מזגן דולק. תעשיית הבשר מבזבזת כמויות רבות של אוכל וכך גם הצרכנים. ישנם דרכים רבות להכנסת חלבון לתפריט היום-יומי שלנו (הינה עשרה דרכים קלות להפחתת צריכת הבשר שלך).

כדור הארץ שלנו מתחמם ובקרוב כבר לא יהיה לנו דרך חזרה. ישנם שינויים שכל אחד יכול לקחת על עצמו שיתרמו לפתרון המצב שלנו. השינויים אינם קשים ואינם דורשים יותר מידי. ניתן להתכחש למצב, לעצום עיניים ולדון את האנושות והיצורים החיים בכדור הארץ למוות או שניתן להתעורר למצב, להבין ולשנות את כל הדברים שהם בידיים שלנו. הכדור ארץ הזה הוא שלנו ואין לנו מקום אחר לקיים בו חיים.

עכשיו זה הזמן הכי טוב להתחיל בשינוי, אז איזה סוג עץ אתה הולך לשתול?
 

שתפו הלאה:

4 תגובות

  1. וואו, חידשת לי לגבי העלה הביו סולרי, לא שמעתי על זה.
    לגבי הסויה ונדקל, בטוח יש חלק שמייצרים האטיות, צריך לבדוק מאיפה המוצרים הגיעו. יופי של פוסט, כל הכבוד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לעוד כתבות שיכולות לעניין אותך

סיכום עולמי חדשות טובות

סיכום עולמי – חדשות טובות 2023

שנת 2023 הייתה שנה מאתגרת מאוד לנו כקולקטיב אבל חשוב לי לזכור ולהזכיר שאם נחפש, נמצא גם נקודות חיוביות בדרך. אומנם אנחנו כבר התקדמנו אל

Read More »

נעים להכיר, אני פז חן

אני בעלת הבלוג הזה ובעלת סטודיו Raise למוצרי נייר להתפתחות אישית והעצמה. בין היתר אני גם אסטרולוגית שמאמינה שבכוכבים נמצאת ההדרכה המדויקת לקוד הקוסמי שלנו ולמסע שבאנו לעבור כאן. אני מאמינה שהגענו לחיים האלה כדי לחוות הרפתקה, כיפית ומפתחת. כחלק מהמסע שלי אני כאן כדי לחלוק ולשתף את הידע שאני צוברת כדי להנגיש ולאפשר לכמה שיותר אנשים להתחבר לעוצמה הפנימית שבהם.

ראשי פרקים

פוסטים אחרונים

כלים להתפתחות אישית

יומן ליווי חצי שנתי להתפתחות אישית.

הרשמה לניוזלטר

הצטרפו לרשימת התפוצה ותקבלו עדכונים על מבצעים, תוכן חד שלא כדאי לך לפספס, חדשות טובות והפתעות נוספות ששמורות לחברי הקהילה בלבד.